How to find the Best Low-cost Natural Gas in Hiram




SureLock 24


$0.429
per therm
24
month term
more info

SureLock 24


Plan Info
Term Length :  24 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $200.00
Monthly Recurring Charge :  $5.85

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.429





12 Month Home Natural Gas Plan


$0.519
per therm
12
month term
more info

12 Month Home Natural Gas Plan


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $150.00
Monthly Recurring Charge :  $7.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.519





SureLock 12


$0.449
per therm
12
month term
more info

SureLock 12


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $100.00
Monthly Recurring Charge :  $5.85

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.449





RescueLock 12


$0.479
per therm
12
month term
more info

RescueLock 12


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $100.00
Monthly Recurring Charge :  $5.85

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.479





12 Month + Water Heater Protection


$0.519
per therm
12
month term
more info

12 Month + Water Heater Protection




  • Water Heater Protect at no Cost. Valued at $71

  • More Plans for Constellation

    Plan Info
    Term Length :  12 months
    Plan Type :  Fixed Rate
    Early Termination Fee :  $150.00
    Monthly Recurring Charge :  $7.95

    Documents
    Terms of Service

    Pricing
    Rate :  $0.519





    Variable Select


    $1.699
    per therm
    month to month
    more info

    Variable Select




    No deposits, no contracts, no cancellation fees. Enjoy the flexibility of our standard variable price plan. The monthly price per therm may change or remain the same depending on market conditions.

    More Plans for Georgia Natural Gas®

    Plan Info
    Term Length :  None
    Plan Type :  Variable Rate
    Early Termination Fee :  $None
    Monthly Recurring Charge :  $3.99

    Documents
    Terms of Service

    Pricing
    Rate :  $1.699




    What should I know about Hiram?

    In November, the average natural gas rate in Hiram was $1.72 per therm. The average households monthly natural gas usage was 80 therms, making the average bill around $118.

    based on EIA Data as of March, 2024

    Zip Codes in Hiram


    30141























    Find Natural Gas Plans in Georgia:


    Customer Reviews from Hiram

      — All Good
    All good

     Everything has been great 

    More

    All good

     Everything has been great 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More Constellation Reviews

    Close
      — Taurus22
    Lowest therm rate found
     Very easy to switch providers. My bill has already dropped dramatically. Thank you! 

    More

    Lowest therm rate found

     Very easy to switch providers.
    My bill has already dropped dramatically.
    Thank you! 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :
    More Constellation Reviews

    Close
      — PPowell
    Excellent Customer Service

     Chris found me a great rate! He was pleasant, super friendly, and accommodating in making sure I was taken care of (Excellent Customer Service)! He... 

    More

    Excellent Customer Service

     Chris found me a great rate! He was pleasant, super friendly, and accommodating in making sure I was taken care of (Excellent Customer Service)! He is what customer service is all about!! Hes an asset to your company!!! Thank you Chris for going above and beyond the call of duty!!! Because of Chris, I am a very satisfied customer! 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More Infinite Energy Reviews

    Close
      — PPowell
    Outstanding Customer Service
     Chris found me a great price! He was so pleasant, very friendly and accommodating to make sure I was taken care of. He is what customer service is a... 

    More

    Outstanding Customer Service

     Chris found me a great price! He was so pleasant, very friendly and accommodating to make sure I was taken care of. He is what customer service is all about! Hes an asset to your company!! Thank you Chris!!! 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :
    More Infinite Energy Reviews

    Close
      — We Love Scana
    Love Scana, but there is a problem getting bills out

     I am co-owner of a property management company and we use Scana on a consistent basis when a property turns or the Landlord pays the utilities. In Jan... 

    More

    Love Scana, but there is a problem getting bills out

     I am co-owner of a property management company and we use Scana on a consistent basis when a property turns or the Landlord pays the utilities. In January we didn't receive our gas bills for a property we manage in Hiram, GA. We paid in February, but incurred a late charge. March 27th, we finally received the January statements in an envelope dated March 25. This incident was really not a big deal and is our only complaint. I just thought Scana might want to investigate where the hiccup occurred. Otherwise, Scana is by far the easiest to work with and has a very good customer service department. 
    SCANA Energy responds April 15th, 2019:
    Thank you South Metro Rental Homes for taking the time to write us a review and for being our customer! If you'd like us to review further, call us at 1-866-498-0409.


    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More SCANA Energy Reviews

    Close
      — Dnisperly
    charged late fee on auto draft-will affect credit rating

     we are on auto draft for payment purposes and get a paper copy for each month.so this month the enrollment incentive of 5.00 cr. dropped off. Then the... 

    More

    charged late fee on auto draft-will affect credit rating

     we are on auto draft for payment purposes and get a paper copy for each month.so this month the enrollment incentive of 5.00 cr. dropped off. Then they charged a 10.00 LATE FEE. i expected bill to go up 5 not 15 dollars. will be calling on monday morning. customer svc fee is 9.95, agl pass through is 24.77 and we used 2.03 therms of gas at a cost of 0.96cents. i do hear reports that agl is asking for a rate increase, disgusted that they continue to get increases ,what with them charging each customer exorbitant pass through charges 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More Gas South Reviews

    Close
      — Kris
    Don't Do Business With Scana

     On September 6, 2023, Scana Energy disconnected my gas over a small $50 past due bill, even though the next bill wasn't due until September 11. ... 

    More

    Don't Do Business With Scana

     On September 6, 2023, Scana Energy disconnected my gas over a small $50 past due bill, even though the next bill wasn't due until September 11.

    I have called Scana, and the supervisor claimed that "anytime a gas bill is past due, you can be disconnected." When I told her I have 45 days in Georgia, the supervisor said it is 45 days from when the gas was used. A lie.

    Additionally, Scana never notified me by mail, phone, or e-mail that my service would be disconnected 15 days before the disconnection date as legally required. The supervisor claims I was sent a letter, but I received nothing. Another lie.

    They also should have made the Georgia-required good-faith effort to make personal contact with me two days before disconnection by certified mail, phone, or email. No phone calls, no e-mails, no certified letters.... It seems that breaking the law is part of the daily routine at Scana.

    The worst part is that I have been their customer since the 90s, and this is how they treat me over a small $50 past due amount. You would think that Scana would do the simple thing of sending an email notification before disconnecting your service. But it seems they want to keep customers in the dark about their disconnection date to increase their bottom line by charging enormous reconnection fees, which total $225. A truly evil company.


    A complaint has been filed with the Georgia Public Service Commission 
    SCANA Energy responds September 7th, 2023:
    We are sorry to hear this Kris and take this very seriously. We will review and respond to the complaint filed with the Georgia Public Service Commission.


    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More SCANA Energy Reviews

    Close
      — Joyce Jones
    Joyce Jones

     I have a terrible time reaching customer service. Had to wait on hold for 45 minutes to speak with a representative! 

    More

    Joyce Jones

     I have a terrible time reaching customer service. Had to wait on hold for 45 minutes to speak with a representative! 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More Georgia Natural Gas® Reviews

    Close
      — Rick
    Thankfully, time to find another supplier.

     Last year, when I forgot to update my pricing plan, it doubled. With autopay, I didn't realize it until months later. I called to change and the CSR w... 

    More

    Thankfully, time to find another supplier.

     Last year, when I forgot to update my pricing plan, it doubled. With autopay, I didn't realize it until months later. I called to change and the CSR was very nice, but really didn't seem to care much (I get it, it's just a job). I was careful this time and noted the date for rate update in my calendar. Today, I went to secure the rate (which wasn't the cheapest, but wasn't too bad), and noticed that the customer service charge is "between $5.99 and $9.99." So I online "chatted" with another CSR who didn't really care much either, but she couldn't tell me the exact charge. First of all, I find it very odd that I have to pay a fee (to ANY company), for the pleasure of doing business with them, but most odd that they cannot tell me exactly what the fee is/will be. When I told the CSR that all of the other gas suppliers clearly listed their CSR fee, she disagreed and said they do not. Really? I'll find another supplier this week. 
    SCANA Energy responds September 26th, 2018:
    Rick - I'm sorry to hear you feel this way and think you may be referring to another company, as we don't have on-line chat and we disclose our customer service charge. SCANA Energy's customer service charge is $6.95 and is listed on our web-site, https://www.scanaenergy.com/rates-sign-up/residential-rates. You may receive a $1.00 discount on the customer service charge if you select our auto renewal rate plan, and an additional $1.00 if you sign-up for paperless billing and an automatic payment option such as bank draft or credit card. If you would like to review further, please call us at 1-877-467-2262. Our representatives are available Monday - Friday 7am - 8pm and Saturday 8am - 5pm.


    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More SCANA Energy Reviews

    Close
      — Janelle Scogin
    Horrible experience as a new customer

     When I called yesterday and was needing to get my account number and couldn't get any assistance. I was really upset and asked to speak with a s... 

    More

    Horrible experience as a new customer

     When I called yesterday and was needing to get my account number and couldn't get any assistance.
    I was really upset and asked to speak with a supervisor. Once I spoke with a supervisor I was really not feeling very valued as a new customer. And I was very clear that my information was entered incorrectly and I was made to feel like I was the one that gave the information incorrectly and I was told by the supervisor that If they were going to listen to the phone call and call me right back of which that supervisor did not do. 3 and a 1/2 hours later. After not hearing from that seat back again so that I could obtain my account number which I should have not had to call back. I know that it didn't take over 3 hours to listen to that. Initial account set up to get what needed to be Obtain from that conversation when setting up the account. My social security number because you ran my credit report. I'm being told that I gave my wrong social security number. When I know that I didn't. I don't like being told that I did something wrong when somebody clearly entered the wrong information because they couldn't obtain. Correctly what I said secondelete.I don't know how you're emailing me but then tell me you don't have my email address. The supervisor clearly had an attitude and then wondered why I had an attitude with her after her attitude. After not hearing from that supervisor after assuring me.She was going to call back and not hearing from her after 3 hours.I then spoke with Vanetta who was more than helpful and quite accommodating. Vanetta was able to give me my account number so that I can go ahead and set app my account.Which it shouldn't take a rocket scientist to be able to help assist a new customer with setting app an account by getting them.Their account number this was beyond ridiculous. In addition, the first so-called supervisor then called me back with another attitude which gave me another attitude back with her. I would like a regional manager to call me back. Because I don't like this entire process and how it went down. And if this is how it's got to be treated as a new owner, you'll have a severe problem with your entire organization. 

    Plans, Rates, and Promotions :

    Order Experience :

    Billing and Account Management :

    Customer Service :

    Likely to Recommend :

    More Georgia Natural Gas® Reviews

    Close