Home > Natural Gas Rates > Georgia > Douglasville



24 Month Metro Home Plan


$0.349
per therm
24
month term
more info

24 Month Metro Home Plan


Plan Info
Term Length :  24 months
Plan Type :  nonrenewable
Early Termination Fee :  $150
Monthly Recurring Charge :  $7.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.349





12 Month Metro Home Plan


$0.379
per therm
12
month term
more info

12 Month Metro Home Plan


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  nonrenewable
Early Termination Fee :  $150
Monthly Recurring Charge :  $7.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.379





60 mo Fixed


$0.549
per therm
60
month term
more info

60 mo Fixed


Plan Info
Term Length :  60 months
Plan Type :  Fixed
Early Termination Fee :  $
Monthly Recurring Charge :  $5.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.549





24 Month Metro Home Plan


$0.349
per therm
24
month term
more info

24 Month Metro Home Plan


Plan Info
Term Length :  24 months
Plan Type :  nonrenewable
Early Termination Fee :  $150
Monthly Recurring Charge :  $7.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.349





SureLock 12


$0.399
per therm
12
month term
more info

SureLock 12


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $100.00
Monthly Recurring Charge :  $5.85

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.399





12 Month Term


$0.490
per therm
12
month term
more info

12 Month Term


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $
Monthly Recurring Charge :  $9.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.490




What should I know about Douglasville?

Average Customer Rate
Average Customer Usage
In January, the average natural gas rate in Douglasville was $1.17 per therm. The average households monthly natural gas usage was 124 therms, making the average bill around $139.

based on EIA Data as of April, 2019

Zip Codes in Douglasville


30135
30134
30133





















Find Natural Gas Plans in Georgia:



12 Month Two Part Fixed Rate Plan

Business Only


$0.419
per therm
12
month term
more info

12 Month Two Part Fixed Rate Plan


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $300
Monthly Recurring Charge :  $6.95

Documents

Pricing
Rate :  $0.419




extension 2017

12 Month Two Part Plan

Business Only


$0.404
per therm
12
month term
more info

12 Month Two Part Plan


Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $
Monthly Recurring Charge :  $0.00

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.404


extension 2017



Constellation 12 Month

Business Only


$0.408
per therm
12
month term
more info

Constellation 12 Month




In addition, you will pay transportation charges of $8.50 multiplied by your DDDC (dth) as determined by the Utility.

More Plans for Constellation

Plan Info
Term Length :  12 months
Plan Type :  Fixed Rate
Early Termination Fee :  $150
Monthly Recurring Charge :  $7.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $0.408




Low Deposit Natural Gas Plans in Douglasville


Introductory Variable Rate Plan


$0.299
per therm
month to month
more info

Introductory Variable Rate Plan




  • Available to new residential accounts
  • No contract is required
  • This is an introductory rate. The introductory rate will be in effect through the first full billing cycle, regardless of consumption. Thereafter, you will be on the SCANA Variable rate plan.
  • There is a $5.95 monthly customer service charge

More Plans for SCANA Energy

Plan Info
Term Length :  None
Plan Type :  Month-to-Month
Early Termination Fee :  $0.00
Monthly Recurring Charge :  $5.95

Documents
Terms and Conditions of Service

Pricing
Promo Months :  $1.000
Rate :  $0.299





Standard Variable


$1.299
per therm
month to month
more info

Standard Variable


Plan Info
Term Length :  None
Plan Type :  Variable
Early Termination Fee :  $0.00
Monthly Recurring Charge :  $5.95

Documents
Terms of Service

Pricing
Rate :  $1.299




Customer Reviews from Douglasville

  — Vilous Hutchinson
My service

 I've had service since about the 1st of may and haven't received a bill. I just don't want to get a big bill all at once. Fixed income 

More

My service

 I've had service since about the 1st of may and haven't received a bill. I just don't want to get a big bill all at once. Fixed income 
Constellation responds September 17th, 2018:
We sincerely apologize for any inconvenience these issues may have caused. We would love to hear more about your experience and solve the issue. Give us a call at 1-866-917-8271


Plans, Rates, and Promotions :

Order Experience :

Billing and Account Management :

Customer Service :

Likely to Recommend :

More Constellation Reviews

Close
  — Dave L.
Not happy so far

 First bill was high compared to Georgia Natural Gas. If this keeps up it will be cheaper to switch back. Informed me of a military discount after I si... 

More

Not happy so far

 First bill was high compared to Georgia Natural Gas. If this keeps up it will be cheaper to switch back. Informed me of a military discount after I signed up. So far not so good. 
SCANA Energy responds September 26th, 2018:
Dave-We are sorry to hear this and see you have switched away. We reviewed your bill, and the monthly bill consists of natural gas consumption charge, you had selected the promotional rate of $0.429 per therm, $6.95 customer service charge, AGL Pass Through Charge (amount will be the same no matter which marketer you choose and varies each bill) and state and local taxes. We are sorry to see you go and if you'd like to review further, please call us at 1-877-467-2262. Representatives are available Monday - Friday 7am - 8pm and Saturday 8am - 5pm.


Plans, Rates, and Promotions :

Order Experience :

Billing and Account Management :

Customer Service :

Likely to Recommend :

More SCANA Energy Reviews

Close
  — Something Has Changed In Douglasville!
Reconnecting Is a Nightmare
 I've been with Scana for over 2 years. My service was disconnected on 8/2, bill was paid the morning of 8/3. I called customer service on 8/4 to inqui... 

More

Reconnecting Is a Nightmare

 I've been with Scana for over 2 years. My service was disconnected on 8/2, bill was paid the morning of 8/3. I called customer service on 8/4 to inquire why service hadn't been reconnected, and was told that I can't get a service tech out to my house to reconnect until 8/7! Additionally, I'm being charged another $150 for the reconnect, as if I'm a new customer. The customer service reps were unhelpful and kept repeating the same lines over and over again:
"They DO NOT reconnect on the same day"
"They DO NOT provide service on the weekend"
"They can only send a tech out the next available date, only in 4 and 8 hour windows"
However, "If there is a gas leak, a tech can come out immediately to disconnect, but are unable to reconnect"

I've never had this happen before when there was a disconnect, and according to the customer service agent, "it is the responsibility of the customer to call after a disconnect to make arrangements for a reconnect. Scana does not reach out to the customer, even though the customer will need to be at home during the time of the reconnect. If after 10 days of no communication from the customer, Scana will automatically cancel the account! " CRAZY

Guess you better make your payments on time, because if not, you're looking at a 4-5 day wait! 
SCANA Energy responds September 26th, 2018:
Brian-We're sorry to hear you were disconnected and it appears your service is billed through SCANA Energy's Regulated Provider. Atlanta Gas Light (AGL) owns the pipes and meter to provide your natural gas service. AGL is responsible for performing service requests for all of the marketers. We access their system and are provided the first available appointment for any type of service request. Someone at least 18 years old is required to be at home for the technician to restore the service, enter the home and relight the natural gas appliances. We do make outbound calls prior to disconnection, written notification 5 days before the service is disconnected, and since you are registered for an on-line account, you received an email payment reminder as well as an email disconnection notice. If you do not restore the service within 10 days, Atlanta Gas Light will send a final meter reading to close the account so you do not continue to be billed for monthly recurring charges. If you would like to review further, please call SCANA Regulated at 1-866-245-7742. Representatives are available Monday - Friday 7am - 8pm and Saturday 8am - 5pm.


Plans, Rates, and Promotions :

Order Experience :

Billing and Account Management :

Customer Service :

Likely to Recommend :
More SCANA Energy Reviews

Close
  — Disappointed Customer
Unprofessional, Untrustworthy, Unconcerned
 I made payment arrangements and it was agreed upon that I would pay my balance in full on the 7th of March, my gas was disconnected on March 1st while... 

More

Unprofessional, Untrustworthy, Unconcerned

 I made payment arrangements and it was agreed upon that I would pay my balance in full on the 7th of March, my gas was disconnected on March 1st while I was home. The technician that came out did not knock on the door nor did he/she leave a note on the door. I called and spoke with the customer service at 8pm who rushed me off the phone and stated several times that they were closed and that if my payment went through then my service will be reconnected on Tuesday March 6. I stated that I have little kids in my house. So, is there any way I can have it reconnected sooner. She stated that's the only time that she has available, so now I have to go without gas for 4.5 days. She then asked if had water and lights, my response was yes. Question, what does that have to do with my gas being reconnected? I will be looking for a different service provider very soon. This is my first time experiencing this with this company and I have been with them for 3 years, never had to make payment arrangements nor had to deal with a company not honoring their word. Nor giving me any kind of notice before they disconnect my service. When I say NOTHING, I mean, no call, no letter in the mail, and sure no notice on the door when it was disconnected. I went to cook dinner and no gas. Very disappointed at this company. 
SCANA Energy responds March 14th, 2018:
We are sorry to hear this and we would be glad to review your account. Please be aware that Atlanta Gas Light (AGL) performs the service requests for all marketers and we are provided the first available appointment in their scheduling system and they don't provide same day service. If you are on Facebook, you may send us a private message at facebook.com/scanaenergy and be sure to include the name on the account and the service address. You may also email us direct at SCANAEnergyContactUs@scana.com.


Plans, Rates, and Promotions :

Order Experience :

Billing and Account Management :

Customer Service :

Likely to Recommend :
More SCANA Energy Reviews

Close
Example Bill
loading...