Recent Bad Reviews


Recent Complaints and Negative Reviews (55 reviews)



Horrible practices

(2 / 5)

  We have been with Gas South for 4 years. Last year we tried the budget plan but it was never the same amount, nor would it be billed on the same dates. I put all my bills on the calendar to pay each month on their due dates and this company bills different every month. I got constant late notices after even a day, then our rated more than doubled without being notified and then comes the disconnect notices.
Everyone seems to complain about everything these days but I never do. In this case I have to complain. I may even look into the Georgie Public Service Commission to file a complaint.

Tony from Fairburn
January 31st, 2024

Hello Tony, we apologize for any frustration this may have caused you. This is not something you should come to expect from our team as we pride ourselves on delivering outstanding customer care. We would appreciate the opportunity to earn your trust back. In order to provide you with the best experience and resolve any issues, we will need to take a look at your account history. To do that, we ask that you please email us at CustomerFeedback@gassouth.com or call 866-762-6427 at your earliest convenience, so that we may assist you further.

Gas South Responds May 9th, 2024
Gas South Logo

Gas South


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Nonexistent customer support

(2 / 5)

  They seem to intentionally make it difficult to get details on your bill

Vw04 from Atlanta
January 22nd, 2024

XOOM Energy Logo

XOOM Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

leaving

(2 / 5)

  Was trying to sign up for service until i heard that they had a $150 cancellation fee if you cancel after 3 months. That cancellation fee is forever. I said never mind.

bill from Dallas
November 10th, 2023

Constellation Logo

Constellation


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Pay attention to your bill

(1.8 / 5)

  Xoom energy has been ripping me off of my senior discount for a year. They told me my discount was included in my bill. It was not, because I called Atlanta gas light, they told me what my true bill should be. They lied to me as a senior customer! Dont trust them! Ill never choose them as my gas provider again!

Edie from Calhoun
March 14th, 2024

XOOM Energy Logo

XOOM Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE

(1.8 / 5)

  I was billed for 14 days of gas service because of my transfer date. But was charged a full month of Atlantic Gas Light Company service. I have been on hold for 28 minutes waiting for a supervisor because the representative she that was the way it was. I finally hung up after waiting 30 minutes. Shouldn't have foreign customer service agents!

KH from Watkinsville
February 26th, 2024

XOOM Energy Logo

XOOM Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Auto renewal,fixed rate to variable scam

(1.8 / 5)

  I had been a loyal Scana customer for a while on autopay. As the contract renewal approached I received a notice 3 months before expiration reminding me it was coming. That was the last bill I got by mail before expiration. I was NOT signed up for paperless for this exact reason. Autopay was taking care of the payments during the busy Christmas season. I didnt realize my fixed rate had automatically switched to their highest variable rate until I saw the ransom price they had charged my account! Over a %200 increase! I immediately called customer service and ask for some help with this ridiculous bill to no avail. She did offer me a renewal contract with a higher price than I could get from other providers. She also reminded me that since it was the second week of the month in January , Scana would be able to bill me another ransom bill. My January bill was $545 dollars vs about $180. Do not do business with these people. The automatic renewal scam is used by many industries now to take advantage of busy consumers. All I can do is change companies and file a complaint with the public service commission about this practice.

Joey Garner from Gainesville
February 15th, 2024

We are sorry to hear this and that you have switched to another provider. In addition to the bill displaying the time remaining on the fixed rate plan, we mailed you the renewal letter in October with the option to reply by mail with your selection, and advised if you didn't renew by November 26th, the account would be dropped to the variable rate plan. I do see that you called to review and unfortunately, we do not apply a rate retroactive once the account has been dropped to the variable plan, but to offer a fixed rate going forward. We are in compliance with the Terms and Conditions of service around fixed rate plans and renewal notices. If we may review further, please call us at 1.877.467.2262, Representatives are available Monday - Friday 7am - 8pm and Saturday 8am- 5pm.

SCANA Energy Responds February 16th, 2024

Terms and conditions of service is a legal term used to mistreat customers. There was no attempt to remind me on the last fixed rate bill of expiration, except on page 3 tucked in small print in the middle of the page. I hope this scam of automatic renewal at the ransom rate will be changed by the PSC. The price of natural gas is lowest its been since June of 2020! US production is higher, US exporting is lower, mild winter has increased US storage. Your poor customer service is shortsighted. I hope more customers choose to leave your service when you pull the same Terms and Conditions stunt on them.

Joey Garner Replies February 17th, 2024
SCANA Energy Logo

SCANA Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Disconnection notice after they apparently applied my payment to the wrong account

(1.8 / 5)

  I received a late notice about a week after my bill was due in January 2024. I checked my bank and it showed an EFT in the full amount of the bill cleared the bank and was paid to XOOm on the day it was due. I figured it was just a hiccup in their system and disregarded it. This week I received a disconnection notice, saying the bill had not been paid. I called customer service and was told I had not paid the bill even though I had a reference number from the bank showing the bill had been paid in full to XOOM. Customer service said billing could not find the reference number and they would do an investigation to determine whose account that nearly $200 went into but that I still owned them the full amount or risked having my gas turned off next week. These folks have some issues.

Ron from Cumming
January 25th, 2024

XOOM Energy Logo

XOOM Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Do not use them

(1.8 / 5)

  Gas was turned off for 63.00 and I never experienced this with constellation gas.

Shawanda from Union City
September 25th, 2023

Hello Shawanda, we apologize for any frustration this may have caused you. This is not something you should come to expect from our team as we pride ourselves on delivering outstanding customer care. We would appreciate the opportunity to earn your trust back. In order to provide you with the best experience and resolve any issues, we will need to take a look at your account history. To do that, we ask that you please email us at CustomerFeedback@gassouth.com or call 866-762-6427 at your earliest convenience, so that we may assist you further.

Gas South Responds January 3rd, 2024
Gas South Logo

Gas South


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Don't Do Business With Scana

(1.8 / 5)

  On September 6, 2023, Scana Energy disconnected my gas over a small $50 past due bill, even though the next bill wasn't due until September 11.

I have called Scana, and the supervisor claimed that "anytime a gas bill is past due, you can be disconnected." When I told her I have 45 days in Georgia, the supervisor said it is 45 days from when the gas was used. A lie.

Additionally, Scana never notified me by mail, phone, or e-mail that my service would be disconnected 15 days before the disconnection date as legally required. The supervisor claims I was sent a letter, but I received nothing. Another lie.

They also should have made the Georgia-required good-faith effort to make personal contact with me two days before disconnection by certified mail, phone, or email. No phone calls, no e-mails, no certified letters.... It seems that breaking the law is part of the daily routine at Scana.

The worst part is that I have been their customer since the 90s, and this is how they treat me over a small $50 past due amount. You would think that Scana would do the simple thing of sending an email notification before disconnecting your service. But it seems they want to keep customers in the dark about their disconnection date to increase their bottom line by charging enormous reconnection fees, which total $225. A truly evil company.


A complaint has been filed with the Georgia Public Service Commission

Kris from Hiram
September 7th, 2023

We are sorry to hear this Kris and take this very seriously. We will review and respond to the complaint filed with the Georgia Public Service Commission.

SCANA Energy Responds September 7th, 2023
SCANA Energy Logo

SCANA Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions

Accounting nightmare

(1.6 / 5)

  horrible experience. Sent payment thru bill pay, XOOM claimed they did not receive payment. We provided proof from the bank via copy of check showing their bank/name. Weeks later they sent a disconnect notice, we called again provided copy of checks, they said thats not good enough, we need copy of bank statement...we blacked out info they did not need sent in, weeks later after many calls still not resolved, finally 2.5 months in we received a notice in the mail the account was finally credited, but demanding $30 in late fees!!! Still fighting this with them. DO NOT USE THESE FRAUDS

Craig from Alpharetta
April 9th, 2024

XOOM Energy Logo

XOOM Energy


Billing and Account Management
Customer Service
How likely are you to recommend
Order Experience
Price, Plans and Promotions